Gelukkig nieuwjaar! (Dag 138) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar! (Dag 138) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar! (Dag 138)

Door: Job Hölscher

Blijf op de hoogte en volg Job

08 Januari 2014 | Argentinië, Concordia

Hallo allemaal,

2014! Het jaar van terugkomst, ook al duurt dat nog wel even.

Het is moeilijk om bij te houden welke dag het nou precies is dus deze keer schrijf ik het verslag op woensdag. Ik denk dat ik nu beter heb onthouden wat ik op welke dag nou precies gedaan heb, want dat was in het vorige verslag moeilijk.

Om eerst nog even in te gaan op de vragen; ja ik ben al goed uitgeslapen, ik heb nog niet veel ochtendzon gezien in de vakantie.
Over de films, ja we hebben zoveel televisiezenders dat ik laatst zelfs twee Nederlandse films heb gezien! (De Heineken ontvoering en Sint) Verder hebben ze hier ook nog veel Engelse films liggen met Spaanse ondertiteling waarmee ik mijn Spaans dus ook weer kan aanscherpen.
Over het skypen, ik zag dit berichtje te laat dus ik zat om 22:00 Nederlandse tijd klaar..

Op de maandagavond na mijn verslag had ik dus het laatste deel van het hockeytoernooi, niet gewonnen maar het was wel leuk.

Dinsdagavond hadden wij Kerstdiner. We waren met 15 man en Silvia had zich de hele dag lang uitgesloofd in de keuken. Het gerecht:
Eerst een voorhapje van kaas, druiven en ananas + kaas en tonijnsalade op crackers. Allemaal mooi versierd.
Daarna een voorgerecht, een koud mengsel van appel en weet ik het allemaal wat het was; groen en lekker.
Het hoofdgerecht was een schaal met lappen gevuld kippen- en koeienvlees met verschillende salades.
Nagerecht 1 was een ijstaart en nagerecht numero dos een Argentijns suikerbrood (Pan dulce): zoet brood gevuld met noten en fruit.
Heerlijk dus!
Na het diner om 23:00 het vuurwerk uit Uruguay bewonderd, het is daar immers een uur later, en om 00:00 hetzelfde in Argentinië. Vuurwerk is hier het hele jaar door legaal om af te steken.
Toen tussen 3:00 en 7:00 wezen stappen en een korte nachtrust gehad, want ik 'moest' om 10:30 alweer op om met de familie in Nederland te skypen. Daarna nog even een duik in het zwembad en door naar de kerstlunch. Deze lunch was bij de broer van Javier, dus zeg maar mijn gastoom thuis. Daar was de hele familie Busch bij elkaar gekomen (zo'n 40 personen) en aten we een Asado van lamsvlees. Zij hadden geen zwembad dus hadden de drie neven van rond de 20 afgesproken iedereen in zijn normale kleding nat te gooien met emmers. Snel opgedroogd was je toch wel in de 40 graden van die dag. Om 17:00 gingen we weer naar huis.

Donderdag was een rustig dagje. Toen ik om 1:00 wilde gaan slapen viel het licht alleen uit. (Voor de 4e keer in 5 dagen op hetzelfde tijdstip). Dus geen internet, geen airco en geen ventilatoren. Het huis was de hele dag opgewarmd dus het was verschrikkelijk warm binnen. Gelukkig duurde het weer maar een uur dus konden we met airco rond 2:00 gaan slapen. De volgende dag heeft Javier de stoppen verwisseld of iets dergelijks waardoor een deel van het huis wel altijd stroom houdt.

Vrijdag ben ik 's avonds naar de uitreiking van de 'Premios' geweest. Dit is de uitreiking van prijzen voor de beste sportman/vrouw in een bepaalde sport van de stad. Daarna voor de verjaardag van een teamgenoot wezen eten in een restaurant en diezelfde nacht naar een bar aan de boulevard, Costa Cruz.

Zaterdag ben ik met een aantal klasgenoten naar Salto Grande, een club met zwembad en voetbalveld, geweest en zondag en maandag heb ik lekker helemaal niks gedaan behalve in het zwembad liggen.

Dinsdag was het 31 december dus kwam de hele familie weer op bezoek om het nieuwe jaar bij ons te vieren. Die avond hadden we naar mijn mening een diner waar je U tegen mag zeggen.
We hadden namelijk de hele poot van een varken, broodjes, verschillende sauzen, sla en tomaat gekocht. We maakten de poot klaar op de asado-manier en daarna mocht je een broodje pakken, een lap vlees van de poot afsnijden, een saus, sla, tomaat erop en opeten. Zo heb ik 5 verschillende sandwiches gemaakt en het was zo lekker. Als toetje had Silvia weer een taart gebakken en later die avond aten we met zijn allen de door mij gebakken oliebollen. Men vond het een goed idee dat ik dat iedere week zou doen, ik denk dus dat ze het wel lekker vonden. Om 23:00 en 00:00 weer vuurwerk en later die nacht ben ik weer wezen stappen in Hostal. Daar hadden ze ook nog een prachtige vuurwerkshow georganiseerd.

Woensdag uitgeslapen tot het laatste moment uitgeslapen, namelijk 13:00. Langer mag ik niet uitslapen want dan zou ik de belangrijkste maaltijd van de dag missen; de lunch. Daar moet iedereen altijd bij zijn. Ook Javier die er speciaal voor naar huis komt tussen het werken door.

Donderdag zijn we met het team naar het centrum geweest en vrijdag heb ik een aantal vrienden bij ons zwembad uitgenodigd. Het komt nog wel eens voor dat ik me verveel maar wat wil je met 3 maanden zomervakantie.

Vrijdag hadden we met het team afgesproken om 's avonds een wedstrijd te spelen. Het was immers slechts 25 graden die dag. Zaterdag was het ontzettend slecht weer en dat heeft aangehouden tot gisteren. Met verschillende momenten van stroomuitval en een ongebruikt zwembad. Dus films kijken, borrelen met het gezin, gamen, pizza eten met vrienden (gisteren) en lezen. Want ik moet voor Engels hier in Argentinië nu het boek 'Misery' van Stephen King lezen in de vakantie. Tijd genoeg zou je zeggen.

Over dik een week ben ik jarig en de vakantie is nu iets over 1/3. Nog lang niet afgelopen dus!

Ik wens jullie een gezond en leuk 2014 toe en tot de volgende keer!

  • 08 Januari 2014 - 22:15

    Henk:

    Hoi Job , wat een heerlijk verhaal weer en heerlijk dan in verschillende betekenissen. Gelukkig kun je me niet zien want dan zou je wel zien dat ik behoorlijk , of misschien wel onbehoorlijk scheel kijk van de jaloezie. |Maar trek je daar maar niks van aan: gewoon lekker zo doorgaan.
    Gegroet

  • 09 Januari 2014 - 11:46

    Diny:

    Hoi lieve Job
    Wat weer een geweldig uitgebreid verslag!
    Je komt vast kogelrond weer terug met al dat lekkere eten!
    Leuk dat ze de oliebollen lekker vonden!
    Hockey met die hitte lijkt me erg vermoeiend!
    Ja wat een lange vacantie!
    Ga je nog met de familie op stap?
    Het weer is hier niks druilerig maar volgende weel zou het
    kouder worden!Knuffel en maar weer tot de volgende keer!Oma.

  • 09 Januari 2014 - 20:48

    Mama:

    He lieve Job, wat een heerlijk smakelijk verslag. Leuk hoor dat je ons regelmatig met je belevenissen vermaakt. Zo anders dan het leven hier in Nederland. Misschien gaat het volgende week een graadje vriezen, verder is het hier lenteweer met hooikoorts. De post doet er zo vreselijk lang over, fijn dat we digitaal en via Skype etc contact kunnen hebben. Geniet nog maar even van je uitgaansleven, dat zal in maart weer anders zijn, is de temperatuur bij jou weer wat gezakt en kan je weer wennen aan een meer regelmatig leventje als voorbereiding op nog een maand zomervakantie in Nederland. En dan heb je in alle opzichten een heel bijzonder jaar in Argentinië meegemaakt. We zullen je met open armen weer ontvangen, graag! Heel veel liefs, mama.

  • 10 Januari 2014 - 15:52

    Johanna:

    Hai die Job! Ik wens je een heel GOED JAAR! Eerst nog in Argentinië en daarna (als je hier nog wennen kunt!) in het kleine Nederlandje.
    Ik ben benieuwd hoe jij je verjaardag zult vieren! Wordt het je 15e?? PROFICIAT!
    Ik wens je verder heel veel sterkte met de vakantie door te komen!! Dag!!!Johanna.

  • 11 Januari 2014 - 17:21

    Denise:

    Gelukkig nieuwjaar!
    Have fun en laat on lekker meegenieten.

    Groetjes,
    Denise

  • 11 Januari 2014 - 23:33

    Chien&gerdien:

    ha die Job

    bijna jarig!!!, hoe moet het met de verjaarskaartjes??? komen ze wel op tijd???? ga je een feestje houden daar ( niet zoals bij de meisjes van 15 jr??)
    We wensen jou ook een heel goed en geinspireerd 2014!!! een jaar om nooit te vergeten....
    hier geen sneeuw , twordt wel iets kouder maar nog lang geen winter of elf stedentocht
    leuk dat de oliebollen goed gelukt zijn, op de foto lijk je nog niet dichtgegroeid , eet je wel genoeg ha, ha
    maandag nog een keertje skype proberen , ?? 21 uur ( om het gemakkelijk te maken ) NL tijd. daaaaag. lieve groetjes uut paterswolde

  • 11 Januari 2014 - 23:33

    Chien&gerdien:

    ha die Job

    bijna jarig!!!, hoe moet het met de verjaarskaartjes??? komen ze wel op tijd???? ga je een feestje houden daar ( niet zoals bij de meisjes van 15 jr??)
    We wensen jou ook een heel goed en geinspireerd 2014!!! een jaar om nooit te vergeten....
    hier geen sneeuw , twordt wel iets kouder maar nog lang geen winter of elf stedentocht
    leuk dat de oliebollen goed gelukt zijn, op de foto lijk je nog niet dichtgegroeid , eet je wel genoeg ha, ha
    maandag nog een keertje skype proberen , ?? 21 uur ( om het gemakkelijk te maken ) NL tijd. daaaaag. lieve groetjes uut paterswolde

  • 11 Januari 2014 - 23:33

    Chien&gerdien:

    ha die Job

    bijna jarig!!!, hoe moet het met de verjaarskaartjes??? komen ze wel op tijd???? ga je een feestje houden daar ( niet zoals bij de meisjes van 15 jr??)
    We wensen jou ook een heel goed en geinspireerd 2014!!! een jaar om nooit te vergeten....
    hier geen sneeuw , twordt wel iets kouder maar nog lang geen winter of elf stedentocht
    leuk dat de oliebollen goed gelukt zijn, op de foto lijk je nog niet dichtgegroeid , eet je wel genoeg ha, ha
    maandag nog een keertje skype proberen , ?? 21 uur ( om het gemakkelijk te maken ) NL tijd. daaaaag. lieve groetjes uut paterswolde

  • 11 Januari 2014 - 23:34

    Chien&gerdien:

    ha die Job

    bijna jarig!!!, hoe moet het met de verjaarskaartjes??? komen ze wel op tijd???? ga je een feestje houden daar ( niet zoals bij de meisjes van 15 jr??)
    We wensen jou ook een heel goed en geinspireerd 2014!!! een jaar om nooit te vergeten....
    hier geen sneeuw , twordt wel iets kouder maar nog lang geen winter of elf stedentocht
    leuk dat de oliebollen goed gelukt zijn, op de foto lijk je nog niet dichtgegroeid , eet je wel genoeg ha, ha
    maandag nog een keertje skype proberen , ?? 21 uur ( om het gemakkelijk te maken ) NL tijd. daaaaag. lieve groetjes uut paterswolde

  • 17 Januari 2014 - 22:27

    Jane Hölscher:

    Daglieve Job, wat heb je ons weer verrast met een prachtig verhaal.

    't is toch ongelooflijk wat jij daar allemaal beleeft.
    En nou ben je morgen nog jarig ook.
    Zal het dan daar ook feest zijn?
    Is het nog steeds zo warm bij jullie"
    En zo'n lange vakantie wordt dat niet vervelend?
    Ik heb wat computerproblemen gehad,maar dat is gelukkig
    weer opgelost
    Job mij hartelijke gelukwensen met je 15e verjaardag
    en tot de vogende keer.

    veel liefs oma Jane

  • 18 Januari 2014 - 16:42

    Bep En Henk:

    Dag lieve jarige Job,
    Zo dat is jarig zijn in een warm Argentinië',wel wat anders dan hier.
    Verleden jaar was de wens:graag een stel schaatsen,die zou je nu
    beter aan de "bloeiende bomen"kunnen hangen.
    Maar nu serieus:hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Veel goeds toegewenst
    de brief komt er denk ik gauw aan]
    veel liefs van de Schipborgers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Buenos dias! Ik ben Job Hölscher, een avonturistische jongen uit Apeldoorn, en ben tijdens het schrijven van dit dagboek in Concordia, Entre Rios, Argenta. Ik deel mijn ervaringen en belevingen graag met jullie en ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe. Adios!

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 20815

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 16 Juli 2014

Mijn jaar er tussenuit naar Argentinië!

Landen bezocht: