Argentijnse verjaardag! (Dag 150) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu Argentijnse verjaardag! (Dag 150) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu

Argentijnse verjaardag! (Dag 150)

Door: Job Hölscher

Blijf op de hoogte en volg Job

20 Januari 2014 | Argentinië, Concordia

Hoi allemaal,

15 jaar! Mijn eerste zomerverjaardag is een feit. Op de 18e, mijn verjaardag, was het maarliefst 38 graden! Lekker zwembadweer dus.

De donderdag na mijn vorige verslag ben ik naar het huis van een vriend geweest en hebben we terere gedronken om vrijdag weer niks te doen en een lange siësta te slapen.
Zaterdagavond ben ik wezen stappen in Hostal en zaterdag had ik na de korte nachtrust weer een goede siësta nodig. De zaterdag ging dus snel voorbij na al dat slapen en 's avonds heb ik met Silvia 'inglourious bastards' (film) gekeken.
Zondagmiddag na de lunch zaten we op de bank en begon Silvia er ineens over dat Javier maandag (toen morgen) naar Buenos Aires zou gaan en of ik met hem en Silvia mee zou willen. Nou ja prima! Zo zie je maar hoe plotseling dat besloten wordt..
Maandagmorgen ben ik eerst nog naar het huis van iemand die ook met AFS naar het buitenland gaat geweest om Ploy (Meisje uit Thailand) nog één keer te zien voordat zij teruggaat en om 15:00 kwam Silvia mij ophalen want we moesten vertrekken.

Buenos Aires:
Om 15:30 gingen we vieren, Ignacio ging niet mee want hij is er al zo vaak geweest dat hij het blijkbaar niet meer bijzonder genoeg vond om er twee keer 4.5 uur voor te rijden, met de auto uit Concordia weg en om 20:00 kwamen we in Tigre aan.
Daarvandaan ging Javier naar het centrum van Buenos Aires want hij was niet op vakantie..
Daar slaapt hij altijd in het Sheraton (betaald door zijn werk), dat zou ik ook verkiezen boven het kleine appartement van Christian natuurlijk. Toen zijn Silvia en ik wezen eten bij de MacDonalds, want daarvan is er geen een in Concordia. Toen rond middernacht kwam Christian thuis, hebben we nog even gepraat en zijn we gaan slapen.
De volgende morgen moesten we al vroeg op; 9:00. Snel aankleden en klaarmaken en om 9:25 gingen we met de trein vanuit Tigre naar Buenos Aires. Daarna nog een bus genomen en ik geloof dat het ongeveer 12:30 was toen we in het Centrum aankwamen. Allereerst gingen we naar het winkelcentrum 'Alto Palermo'. Daar hebben we geluncht en heb ik een T-shirt gekocht. Toen gingen we op naar 'de hoofdstraat' van Buenos Aires; La calle Florida. Een immens drukke straat voor voetgangers alleen van kilometers lang met aan beide kanten leuke en dure winkels. Ook zijn we nog bij een bepaald punt op 16 verdiepingen hoog geweest waar je over Buenos Aires uit kon kijken. Na dit alles waren we wel toe aan een ijsje maar bij de eerste drie ijstenten was het ijs op (?!) dus namen we een milkshake. Het is in het centrum van Buenos Aires vaak warmer door al het asfalt en dicht op elkaar staande huizen: tegen de 40 graden.
Later die middag kregen we van Javier een berichtje dat hij om 21:00 voor het hotel op ons zou staan wachten en we gingen met zijn vieren bij 'Tancat' eten. Tancat is een Spaans restaurant en we moesten dus ook Spaanse gerechten nemen. Mijn keuze was gevallen op 'Langostinos empanados': Gepaneerde garnalen met rucola. Als nagerecht had ik geen keus, Javier verplichtte ons om, wat anders dan, Natilla te eten. Heerlijk!
Vervolgens gingen we met de auto weer terug naar Tigre en dook ik meteen mijn bed in in de wetenschap dat ik de volgende dag al om 6:00 op zou moeten. Woensdagmorgen gingen we dus om 6:30 weg en kwamen we om 11:00 in Concordia aan. Geluncht met een nicht en tante en op naar de siësta.

Donderdag heb ik volgens mij alleen 's avonds gehockeyed en vrijdagavond ben ik met een aantal vrienden uit mijn klas eerst wezen eten bij 'Panchos' en daarna zijn we tot mijn verjaardag naar de 'Costanera' geweest. La costanera is zegmaar de boulevard aan de rivier.
En toen was ik jarig!
Vrijdagmorgen niet al te laat opgestaan om om 9:00 al een duik in het zwembad te nemen, want het was weer warm. Daarna heeft mijn gastfamilie mij hun cadeautje gegeven; een fel oranje polo met op het logo 'Argentina'. Leuk!
Toen was het tijd voor mijn favoriete Argentijnse maal: 'Emanadas Árabes': dit zijn meerdere in deeg gevouwen vlees en weet ik allemaal wat Empanadas. Ik heb Silvia natuurlijk geholpen en ik weet ongeveer hoe het moet dus ik zal het in Nederland ook proberen!
Om 15:00 kwamen een aantal vrienden van AFS op bezoek. Één daarvan gaat vandaag (maandag) naar Italië voor een half jaar en een andere jongen gaat in Februari naar Australië. De anderen die op bezoek kwamen waren of buitenlands net als ik of gaan in Augustus pas weg. Die bleven tot 19:00, toen nog even geskyped met het thuisfront en nogmaals Empanadas Árabes gegeten hoewel we ze nog steeds niet allemaal op kregen. Leuke verjaardag!

Gisteren kwamen de andere oom, tante, neefje en nichtje op bezoek. Het nichtje, Guillermina, is 1 en het neefje, Sebastian, net 3 geworden. Het is wel grappig want ik praat natuurlijk Spaans maar zij begrijpen niet waarom ik soms de betekenis van een woord vraag aan anderen. 'S avonds hebben we choripan (broodjes chorizo) gegeten en de film Magnolia gezien.

De laatste week van januari en de laatste week van februari, tevens de laatste week van de vakantie, heeft Javier vakantie. Of we nog iets gaan doen weet ik niet maar dat gaan we binnenkort weten.

Soms hoeft de warmte even niet meer van mij, bijvoorbeeld tijdens het hockeyen, maar ik kan er geen nee tegen zeggen. Net tijdens het schrijven van deze tekst is het weer van prachtig zonnig naar de eerste regenbui sinds 8 dagen geslagen. En een harde ook. Vreemd weer..

Goed, dit was mijn reisverslag op mijn 150e dag in Argentinië, tot de volgende keer!

Job


  • 20 Januari 2014 - 18:50

    Cyriel:

    Hee maar je zou een groter lettertype doen! Leuk verhaal trouwens!

  • 20 Januari 2014 - 20:09

    Chien &gerdien:

    ha die Job , we hebben je gezien de 18e op facebook!!!
    wat ben je oud geworden ha , ha,
    wij verheugen ons op alle lekkere dingen die je straks in Nederland ook voor ons gaat maken?
    blijf dus maar lekker oefenen.
    heb je al een foto gemaakt van je nieuwe t-shirt?
    Hoe was de film Magolia? een aanrader?
    nou sterkte met de hitte daar , tis hier 1 graad de houtkachel brand.........

  • 21 Januari 2014 - 14:38

    Diny:

    hoi Job

    Wat weer een smeuig verslag!
    Eten uitgaan zwemmen en slapen
    het is wat met die hitte!
    Ik kan me best voorstellen dat het wel eens iets te veel van het goede is!
    maar je bent ook weer naar BA geweest!
    Laat eens een foto zien van je nieuwe t-shirt!
    mijn kaart zeker nog niet ontvangen?
    Als je weer terug bent moet je wel
    veel bakken en braden!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    liefs en tot je volgende verslag of skyp!oma!

  • 21 Januari 2014 - 19:27

    Mama:

    Dag lieve Job,

    Leuk hoor zo'n verslag weer. Toch altijd weer details die we niet op een andere manier te horen krijgen. Nog 2 weken en je zit op de helft van je verblijf in Argentinië. Trek je ook wel met je broer op, daar hoor ik niet zo veel over, Nacho. Wel met Syliva, gezellig hoor voor je. Loopt Sylvia nog hard in die hitte? Ik heb zondag voor het eerst sinds een maand weer eens hardgelopen, meteen maandag spierpijn... Morgen weer proberen. Tis koud hier nu, brrr.
    Wij hebben je shirt al gezien, deed je aan bij Skypen, mooi hoor en de hockeytas ook. Ik kan de tekst wel selecteren, maar weet dan niet hoe ik het lettertype kan vergroten, maar ik kan het nog wel lezen zo hoor. Dag 15 jarige zoon!
    liefs
    mama

  • 25 Januari 2014 - 14:18

    Johanna:

    Hallo Job, Ik moet je eerlijk zeggen, dat ik een beetje jaloers op je ben! Van de week las ik een interessant stuk over Buenos Aires!!! En jij hebt het in werkelijkheid gezien!!
    Geniet ervan en later van de herinneringen! Succes met je Spaans! Johanna.

  • 02 Februari 2014 - 18:07

    Wendy:

    Ha Job! Zie ik je nou op een paard zitten?! Ik kan de foto's niet vergroten dus zie het niet zo goed..... Mocht jij het zijn ergens daar achterin en er bovenop; dan ben ik nu officieel echt vet jaloers ;-).
    Houdoe! Wendy

  • 05 Februari 2014 - 17:51

    Mat Van Ijzeren:

    wouw Job, zit er allemaal geweldig uit
    Nog van harte gefeliciteerd natuurlijk, ik wens je nog een heel fijn half jaar toe in Argentinië….
    Zit jullie zomervakantie er al bijna weer op????
    Heel veel groeten van ons hier:
    Daan zit in Marokko (op visite bij een oude schoolvriendin) & van ons natuurlijk Ari, Sander + Mat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Buenos dias! Ik ben Job Hölscher, een avonturistische jongen uit Apeldoorn, en ben tijdens het schrijven van dit dagboek in Concordia, Entre Rios, Argenta. Ik deel mijn ervaringen en belevingen graag met jullie en ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe. Adios!

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 780
Totaal aantal bezoekers 20817

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 16 Juli 2014

Mijn jaar er tussenuit naar Argentinië!

Landen bezocht: