Laatste maand.. Dag 299 (Nog 30) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu Laatste maand.. Dag 299 (Nog 30) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu

Laatste maand.. Dag 299 (Nog 30)

Door: Job Hölscher

Blijf op de hoogte en volg Job

19 Juni 2014 | Argentinië, Concordia

Hallo allemaal,

Het einde begint nu toch echt akelig dichtbij te komen.. 30 dagen...
Toch probeer ik niet te veel aan het weggaan uit Argentinië te denken en ik ga van deze laatste maand genieten alsof het de eerste was!

De afgelopen weken waren vrij ´normaal´ als ik het zo mag zeggen. Ik ben blij dat ik ze normaal kàn noemen want dat betekent dat ik al helemaal ben ingeburgerd hier in Zuid-Amerika. Als iemand ´Argentinië´ zegt voel ik al iets dat ik eerder alleen voelde bij het woord ´Nederland´..

Na mijn laatste blog zijn we zaterdag 7 en zondag 8 juni alweer naar Buenos Aires geweest. Deze keer omdat Silvia een marathon te rennen had. Die was zondagmorgen al om 6:00 dus we moesten vroeg opstaan. Na de marathon kon ik gelukkig nog wel even mijn bed in duiken voordat we teruggingen naar Concordia.

Verder had ik vorige week vrijdag en morgen (ook vrijdag) twee feestdagen. Afgelopen vrijdag was het de regionale dag van San Padua, de stichter van Concordia. Het geringste is al genoeg om er in Argentinië een vrije dag van te maken.. Bovendien wordt er iedere schooldag die aan een feestdag voorafgaat gedeeltelijk besteed aan een voorstelling of lezing over de feestdag en waarom die zo bijzonder is.
Vandaag hadden we de lezing over de feestdag van morgen, namelijk de dag van de Nationale vlag. Een feestdag die in heel Argentinië wordt gehouden. Het was wel verschrikkelijk saai om anderhalfuur lang alles over de vlag van iedere provincie van Argentinië (22) te horen. Van wat het gele streepje linksbovenin betekent tot waar het logo in het centrum van de vlag voor staat. Maargoed, ik heb veel over voor een vrij dagje.

Wat afgelopen weekend plaats heeft gevonden is ´la eleccion de los reyes´ ofwel de verkiezing van de koningen van BHM, mijn school. Het werd gehouden in een soort grote hal waar normaalgesproken wordt gesport en het tema was de jaren 80. De muziek was dus wel voor één keer goed en niet de overal gallende cumbia. Na de verkiezing moest ik snel naar huis want ik moest zondag om 7:30 opstaan voor de hockeywedstrijd tegen Rep. Italia (de regerend kampioen van Entre Rios). Ook al had ik weinig geslapen en waren er een aantal mannen ziek hebben we toch met 2-1 kunnen winnen!

Jullie zullen het heel misschien wel gemerkt hebben, want het WK voetbal is ook in Argentinië volop bezig!
Sinds 12 juni gaan de helft van de gesprekken op school er over en dan vooral over ´La Pulga´ (de vlooi ofwel Messi). Nederland en Argentinië hebben beiden tot nu toe alles gewonnen en als dat zo door gaat komen ze elkaar in de halve finales tegen.. Als dat gebeurt weet ik niet wat mij overkomt nadat Nederland Argentinië verslaat. Na alle Zuid Amerikaanse energie die ik hier heb meegemaakt denk ik niet dat men hier genade zal kennen..
Dan zou je zeggen dat het maar goed is dat ik één dag na het einde van het WK al de auto instap naar Buenos Aires om me daar klaar te maken voor de terugreis..

Het aantal bloggen die nog gaan komen zullen er weinig zijn...
Iets goeds of iets slechts?

Groeten, Job

  • 19 Juni 2014 - 21:10

    Yvonne:

    Topblog Job! We hadden het net over jou....n.a.v. Uruguay-Engeland! Wij tellen af!!!!

  • 19 Juni 2014 - 22:03

    Mama:

    Hey Job, leuk weer een blog, lees ik net in de rust van Uruguay-Engeland. Het is hier in huis ook alleen maar voetbal, leuk hoor. En een oranjegekte in de stad. Heeeeel veel plezier nog in dat verre Zuidamerikaanse land, tot snel!!!!
    liefs, mama

  • 20 Juni 2014 - 17:40

    Diny:

    Lieve Job
    Weer een leuk verslag! Nederland doet het goed he?
    Nog maar even genieten en danook weer leuk voor je in Nederland toch!!
    Wij verheugen ons erop je weer te zien! Je ouders zullen de dagen aftellen!
    Tot gauw! Liefs oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Buenos dias! Ik ben Job Hölscher, een avonturistische jongen uit Apeldoorn, en ben tijdens het schrijven van dit dagboek in Concordia, Entre Rios, Argenta. Ik deel mijn ervaringen en belevingen graag met jullie en ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe. Adios!

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 3880
Totaal aantal bezoekers 20822

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 16 Juli 2014

Mijn jaar er tussenuit naar Argentinië!

Landen bezocht: