Dag 37 - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu Dag 37 - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu

Dag 37

Door: Job Hölscher

Blijf op de hoogte en volg Job

29 September 2013 | Argentinië, Concordia

Buenos Dias!

Alwéér een week voorbij, de tijd gaat echt snel als je het naar je zin hebt!

Ik wilde dit verslag beginnen met een indeling van een normale dag en week om jullie een beetje een beeld te geven.

Een normale schooldag:
- 6:15: Oipstaan en koffie drinken
- 6:50: Met de auto richting school
- 7:00-12:50: School
- 13:00: (uitgebreide) lunch
- (ongeveer) 15:00-17:00: siësta
- 17:00: douchen (vóór 17:00 in schooluniform, na 17:00 in comfortabele 'huiskleding')
- rond 18:00: koffie drinken met een snack
- rond 21:30: dineren
- rond 23:00: slapen

De niet benoemde tijden worden verschillend per dag ingevuld en ik ben natuurlijk iedere dag ook wel even met mijn Spaans bezig, de ene dag wat meer dan de andere. Wanneer ik iets met vrienden doe, schiet de siësta er nog wel eens bij in, ik eet op de dagen dat ik hockey heb iets vervroegd en ik ga soms iets eerder, direct na het eten, naar bed (6:15 opstaan is namelijk niet bepaald menselijk).

Mijn weekindeling:
- Maandag: rustig dagje met 's avonds tussen 21:00 en 23:00 hockey
- Dinsdag: vaak een dag waarop ik met vrienden ben en tussen 15:00 en 16:00 gym met school (voetbal)
- Woensdag: ook een niet al te drukke dag met 18:30 - 20:00 Spaans les en ik doe op woensdag nog weleens mee met Dames 1 van Hipico (mijn hockeyclub) tussen 14:00 en 15:30
- Donderdag: ook een dag dat ik vaak iets met vrienden doe, om 15:00-16:00 gym en tussen 21:00 en 23:00 hockey
- Vrijdag: een dag waarop ik vrijwel altijd mijn siësta slaap, omdat ik de avond ervoor wat later naar bed ben geweest en 's avonds is er meestal wel een feest waar ik heenga.
- Zaterdag: zaterdagochtend om 10:30-12:00 heb ik Spaansles en de rest van de dag (en nacht) is iedere week verschillend ingedeeld (wel vaak iets met mensen van school)
- Zondag: zondag is de dag dat ik mijzelf oplaad voor de aankomende week. Ook is dit de Skype-dag en ik schrijf natuurlijk mijn blog

Ik hoop dat ik jullie nu een beter beeld gegeven heb van mijn luizenleventje hier in Argentinië.

Zoals jullie in mijn weekindeling hebben kunnen zien, hockey ik 2 a 3 keer per week. Ontzettend leuk natuurlijk dat ik hier kan hockeyen en mijn teamgenoten zijn ook heel aardig! (de gemiddelde leeftijd van mijn team ligt rond de 30, ook weer wat anders). Zo hebben we bijvoorbeeld afgelopen woensdagavond met z'n allen 'asado' gegeten. Asado is een typisch Argentijnse BBQ. De manier van bereiden is anders. Van een goedlopend vuurtje wordt de nog hete as onder het grote rooster met allerlei soorten vlees erop uitgespreid, dan wacht je een uur of anderhalf en eten maar! Ik moet zeggen, de Argentijnen hebben een uitstekende eetgewoonte. (misschien een beetje vet, maar sinds ik 4-5 keer in de week sport houd ik het volume van mijn buik prima op peil.)
Mijn favoriete Argentijnse gerechten zijn: asado, milanesa, empanada's en pancho's. Het zou zomaar kunnen dat ik een ontzettend lekker gerecht ben vergeten, maar daar kom ik dan volgende week op terug.
Milanesa is een lap vlees (er bestaan verschillende soorten vlees voor milanesa's) omhuld in bloem. (vergelijkbaar met een schnitzel).
Er bestaan verschillende soorten empanada's, maar het idee van een empanada is dat er een combinatie aan vlees en groente omhuld is door een dikke laag deeg. Mijn favoriete empanada bevat roquefort en ham.
Een pancho is een Argentijnse hotdog bestrooid met kleine patatjes.



De afgelopen week was niet bepaald rustig en ik zal jullie vertellen waarom.
Op maandag had ik bij hockey een verschrikkelijk zware looptraining waardoor ik op dinsdag uitgeput was. Toch ben ik op dinsdagmiddag met vrienden op stap geweest, waardoor ik mijn siësta mis ben gelopen. Toen had ik op woensdag het idee om lekker met de dames mee te gaan trainen, hadden zij óók looptraining. Donderdag én 's middags voetbal én 's avonds twee uur hockey dus ik was echt helemaal doodop op vrijdag. Gelukkig heb ik op vrijdagavond bij kunnen komen in een van de veel voorkomende 'termas' (warm water baden). Onder Entre Rios (mijn provincie) en een enorm ander deel van Argentinië, Brazilië, Paraguay en Uruguay ligt ongeveer 1000 kilometer onder de grond een grote waterbron. Dit water is ongeveer 45 graden en bevat vele mineralen. Dit water wordt rechtstreeks uit de grond de baden ingepompt. De baden in de termas verschillen van 35 graden Celsius tot 41 graden. Heerlijk ontspannend en gezond dus! Vrijdagnacht had ik deze week geen feest en ik heb als een blok geslapen. Zaterdag heb ik de hele dag met vele anderen doorgebracht om en bij 'la casa al lago' (het huis aan het meer) van een van mijn klasgenoten. Het is een door mensen gemaakt meer met rondom verscheidene huizen. Het weer werkte goed mee dus ook nog even gezwommen! Gisteravond had ik nog een feest en ik heb vanochtend (/vanmiddag) heerlijk uitgeslapen.

Hasta la proxima semana!


  • 29 September 2013 - 21:55

    Joke:

    he Job , wat een heerlijke beschrijving van een week in Argentinië. Dat je je vermaakt is duidelijk, fijn om te lezen. Vanochtend zong ik op de fiets Dont cry for me Argentina.... En ik heb een mooie foto van jou uitkijkend over de hollandse Waddenzee ingelijst, staat op de piano.
    Vandaag de laatste straatopera optredens, jammer, maar dat waren er dan 24 in 13 verschillende plaatsen. Nog een eindfeest, gelukkig.
    Geniet lekker Job! Veel liefs, Joke

  • 29 September 2013 - 22:27

    Jane Hölscher:

    Bedankt, Job, voor je uitgebreide blog. Je hebt toch wel drukke dagen.
    Eigenlijk is heel de week volgepland. Maar het is fijn dat je overal zo van kunt genieten.
    as. zondag wordt Ari 15, dus dan gaan we dat vieren in Den Bosch
    Job, bedankt voor vbandaag, en we zeggen maar tot de volgende keer
    Groetjes, oma Jane

  • 29 September 2013 - 22:40

    Denise:

    Ha Job!

    Altijd leuk om jouw blog te lezen! Fijn dat jij je ook heel goed vermaakt en geniet van je bijzondere belevenissen.
    Hartelijke groet, Denise

  • 30 September 2013 - 01:13

    Henk :

    Dag Job, Ik heb nu wel al jouw blogs gelezen , zij het wel met wat vertraging omdat ik zelf ook even een werelddeel verder was.
    Goh jongen wat geweldig zoals je het daar doet en ik merk ook dat je er erg van geniet. Lekker zo doorgaan hoor.
    En naast het feit dat je het gewoon leuk vind, heb ik ook veel bewondering voor je.
    Hartelijk gegroet.

  • 30 September 2013 - 07:55

    Johanna Hölscher:

    Job, wat een leuk verslag, maar wat verschillend van je leven hier! Fijn, dat je zoveel vrienden hebt om veel samen te doen! Ik hoop dat je straks ook hier weer vlug zult wennen!! Geniet voorlopig maar van wat je leuk vindt!! Johanna.

  • 30 September 2013 - 10:40

    Diny:

    Hoi Job

    Geweldig weer hoe je alles verwoord!
    Wat een zware week maar gelukkig ontspan je ook weer met je vrienden!
    Ik wou je wel eens zien eten!Ben je 'smorgens al gewend aan alleen koffie?
    Wat fijn dat we zo mee kunnen genieten!
    Terwijl ik dit schrijf ben je misschien al weer op weg naar school!
    We wensen je een fijne week en groeten aan je pleegfamilie!
    Liefs van ons!

  • 02 Oktober 2013 - 19:08

    De Schipborgers:

    Dag Job,
    Zo jij maakt je met je berichten er niet met een''makkie"vanaf
    We zijn weer thuis van een weekje zee en strand , weertje
    om"U"tegen te zeggen. Gaat het bij jou al zomeren?Wij duiken
    deze week de herfst in.
    We wensen je een fijne tijd en alle goeds uit Schipbborg.

  • 06 Oktober 2013 - 19:30

    Chien En Gerdien:

    ha die Job
    wat interessant om over je dagindeling te lezen. De Argentijnse gerechten lijkt ons ook wel lekker!!
    wij hebben gisteren Afgaans gegeten, óók lekker..
    je sport wat af zeg, je conditie gaat vast met sprongen vooruit
    doen ze bij jullie ook aan dierendag ??? B en D hebben gesmuld , zijn erg verwend.
    tot de volgende weer. xxx chien &gerdien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Buenos dias! Ik ben Job Hölscher, een avonturistische jongen uit Apeldoorn, en ben tijdens het schrijven van dit dagboek in Concordia, Entre Rios, Argenta. Ik deel mijn ervaringen en belevingen graag met jullie en ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe. Adios!

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 565
Totaal aantal bezoekers 20840

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 16 Juli 2014

Mijn jaar er tussenuit naar Argentinië!

Landen bezocht: