Twee weken voor vertrek - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Job Hölscher - WaarBenJij.nu Twee weken voor vertrek - Reisverslag uit Apeldoorn, Nederland van Job Hölscher - WaarBenJij.nu

Twee weken voor vertrek

Door: Job Hölscher

Blijf op de hoogte en volg Job

10 Augustus 2013 | Nederland, Apeldoorn

Buenos dias!
Op dit moment duurt het nog twee weken voordat het vliegtuig opstijgt vanaf Schiphol. Ik vind het natuurlijk erg spannend, maar het meeste wat mij nu nog zwaar lijkt is de reis naar Buenos Aires. Wij, Demi van Beilen (Demi is een aardig meisje uit Twente dat, net als ik, een jaar in Argentinië gaat verblijven. Ik ben blij met haar gezelschap en ik sta er in deze lange reis dus niet alleen voor) en ik vertrekken om 18:15 van Schiphol om vervolgens om 20:45 in Madrid te landen. Hier verblijven wij een paar uur en vertrekken om 23:55 om de Atlantische oceaan over te steken. We landen uiteindelijk om 08:10 uur in Buenos Aires. Vergis je niet, we landen om 13:10 Nederlandse tijd. Tot de wintertijd ingaat in Nederland is er 5 uur tijdsverschil tussen Nederland en Argentinië en wanneer het wintertijd is slechts 4 uur. De reis duurt in totaal 19 (!!) uur. Eenmaal aangekomen in Argentinië zullen wij een kamp hebben met alle niet-Argentijnen die een jaar er naartoe komen voor twee nachten. Na deze twee nachten zullen we dan eindelijk onze families ontmoeten! Het zal wel vreemd zijn om hen in het echt te zien nadat ik meer dan 4 maanden contact heb gehad via facebook. Op dat moment is het avontuur echt van start gegaan!

  • 12 Augustus 2013 - 16:58

    Henk Langen:

    Leuk deze uitvoerige toelichting te lezen. Ik heb je adres ook aan je oma doorgegeven en zij verheugd zich erop je zo te kunnen volgen.
    Ik hoop dat je in ieder geval op de vlucht vanaf Madrid een plaats zult hebben met wat beenruimte.
    Probeer dat te regelen bij het inchecken.
    Ik kies tegenwoordig altijd een plaats aan het gangpad: dan heb je in ieder geval aan een kant niemand en je kunt gemakkelijk eens opstaan en/of wat lopen.
    Ik hoop dat je in het vliegtuig ook een beetje prettig vertier hebt (film, muziek, spelletjes) , dat is sterk afhankelijk van de vliegmaatschappij.
    Nou Job nogmaals heel goede reis en een goed verblijf ginds. Ik blijf je volgen
    Gegroet, Henk

  • 12 Augustus 2013 - 23:47

    Kees:

    Shit job, wist niet eens dat je dit ging doen man. Super chill! Veel plezier en succes !!!

  • 18 Augustus 2013 - 23:00

    Maarten:

    Nou Job....de laatste dagen hier....en dan...pfffieewww....op naar argentinie. Als ik alles bij elkaar optel heb je nu nog een hoop te doen....dus misschien moet je ook maar een beetje uitrusten in het vliegtuig....(van afscheid nemen, Slagharen, PSV-AC Milaan, veel lopen omdat je fiets weg is :..-b ) Afijn....geniet nog even van je tijd hier in Nederland....wie weet ga je t ook wel een beetje missen....wij jou in elk geval wel!!!

  • 19 Augustus 2013 - 15:05

    Johanna:

    Goede reis en geniet ervan!

  • 21 Augustus 2013 - 21:29

    De Schipborges:

    Job nog niet waar ben jij ,maar daar ga je.goede vlucht en succes .O.H en O.B.

  • 21 Augustus 2013 - 22:14

    Jane Hölscher:

    Nou Job,morgen is het dan zover.
    ILieve groet, Oma Janek wens je nogmaals een goede en fijne tijd in Argentinië
    Lieve groet. oma Jane

  • 22 Augustus 2013 - 09:06

    Joke:

    Vandaag is het zover, lang naar uitgekeken, lange reis, veel ervaren. Veel afscheidsfeestjes en bezoekjes, gistermiddag nog van Ellen en Paul. Mooi fotoboek van je schoolvrienden. Een goed afscheid is een mooi begin van je Grote Reis. We leven met je mee. Tot ziens op Skype! liefs, mama

  • 22 Augustus 2013 - 19:42

    Sammy(streepje)Jo:

    Jobje..
    Een jaar naar Argentinië? Wat ga je doen?
    In ieder geval veel plezier! Goede reis!
    X Sammy-Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Buenos dias! Ik ben Job Hölscher, een avonturistische jongen uit Apeldoorn, en ben tijdens het schrijven van dit dagboek in Concordia, Entre Rios, Argenta. Ik deel mijn ervaringen en belevingen graag met jullie en ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe. Adios!

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 606
Totaal aantal bezoekers 20844

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 16 Juli 2014

Mijn jaar er tussenuit naar Argentinië!

Landen bezocht: