Dag 3 - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Job Hölscher

Blijf op de hoogte en volg Job

25 Augustus 2013 | Argentinië, Concordia

Hier zit ik dan, op mijn bed in Argentinië met de verwarming op de hoogste toeren, het is immers niet meer dan 10 graden Celsius buiten. Ik kan je vertellen dat de meeste Argentijnen dit strenge vorst noemen en ze schamen zich er ook niet voor om daar de hele dag en nacht over te klagen. Maar goed, als Nederlander heb je in hartje winter met 10 graden en de hele dag zon geen enkele reden om hieraan mee te doen.

De reis:
Toen ik op 22 Augustus rond 15:00 op Schiphol aankwam, begonnen de zenuwen wel op te komen, ik wist immers dat de komende uren de laatste waren waarin ik mijn familie zou zien voor een heel jaar. Na wat gedronken te hebben en gepraat was het moment daar om afscheid te nemen aangebroken. Geen leuk moment natuurlijk, maar wel belangrijk. Mijn reisgenoot, Demi, vond dit ook niet makkelijk, maar nadat we voor de allerlaatste keer hadden gezwaaid en we de goede gate moesten gaan vinden, konden we even alleen denken aan het feit dat wij zo meteen zonder ouders even onze weg naar Buenos Aires moesten vinden...
We zijn vertrokken op 22 Augustus 2013 om 18:15.
In het vliegtuig naar Madrid voelde ik me verrassend goed en we konden het goed met elkaar vinden. De vlucht van Madrid naar Buenos Aires was 's nachts, maar slapen in een zittende positie is niks voor mij dus heb ik mij maar bezig gehouden met de films die je kon kijken. Eenmaal aangekomen op het vliegveld van Buenos Aires (om 9:00) was daar de hele groep mede-AFS'ers van 150 man al aanwezig. Het grootste deel was Duits (50) of Italiaans (75). Allemaal nieuwe mensen ontmoet en om 10:00 zijn we met de bus naar het busstation van Buenos Aires gebracht. Wat ik precies van Buenos Aires had verwacht weet ik niet, maar in ieder geval wel een stuk welvarender dan de werkelijkheid. Op de 9 van de 10 straten liggen zwervers, overal staan mensen te bedelen en het onderhoud is niet te vergelijken met Nederlandse standaarden, maar wat wil je met een stad met meer dan 13.000.000 inwoners.
Om 16:00 zijn wij, ik en 5 uitwisselingsstudente die in dezelfde regio kwamen te zitten, met de bus vertrokken richting Concordia, de eindbestemming. Deze rit was wederom lang en we kwamen uiteindelijk om 22:45 in Concordia aan.

Allemaal gejuich en hysterisch gedoe wanneer wij de bus uitstapten en ik gok dat ik zo'n 30 man heb gezoend (gelukkig maar 1 zoen en niet 3 zoals in Nederland).Ik wist alleen niet of het nou de buschauffeur of de vader van een klasgenoot was die ik zoende, maar ik liet het allemaal maar over me heen komen. Daarna nog even met de familie op de foto en op naar 'mijn' huis. Het huis was op fietsafstand, maar ja van het woord 'fiets' weten zij niets af dus we zijn met de auto gegaan. Het huis zelf ziet er prima uit en ze hebben mij heel gastvrij ontvangen. Helaas heb ik geen kamer voor mij alleen, maar omdat er een playstation 3 en airco op mijn slaapkamer te vinden is heb ik hier geen problemen mee. De tuin is groot en achter het touw rent er constant 'the mad dog' rond. Dit is een hond van 1 jaar die heel schattig is maar volgens mij nog niet weet dat haar tanden vrij groot zijn en haar speelse bijtvermogen vrij pijnlijk is. Toen mijn gastvader de tuin liet zien heeft hij meteen even aangewezen waar in December het zwembad klaar voor gebruik zal zijn! Het is hier in de zomer namelijk overdag 30 - 35 graden en de luchtvochtigheid tropisch hoog. Een zwembad komt dan aardig goed van pas. Mijn gastfamilie bestaat uit een vader en een moeder, een jongen van 15, Ignacio, en een meisje van 16. Ook hebben ze nog een broer die in Buenos Aires studeert. oh, en het is voor hen blijkbaar normaal om om 23:00 nog even een pizza naar binnen te werken. Ik heb meteen even gevraagd of dit normaal was en ik eet vanaf nu het diner tussen 21:30 en 23:00. Het eetvermogen van mijn gastfamilie mag er ook best zijn want ze eten de hele dag door van alles en nog wat. Van mijn jetlag ben ik overigens nog steeds niet bijgekomen maar dat zal in de komende dagen wel over gaan. Morgen ga ik voor de eerste keer naar school en dinsdagavond ga ik een week naar Parc National Iguazu. Het volgende reisverslag zal op 5 september online staan!

  • 25 Augustus 2013 - 21:12

    Joke:

    Hoi Job, leuk weer een verslag te lezen. Succes morgen op school. liefs, mama

  • 26 Augustus 2013 - 12:23

    Diny Van Der Veen:

    Hoi Job
    Geweldig goed verslag!Succes op school en een leuke week in het Park!
    Liefs oma Diny.

  • 26 Augustus 2013 - 23:43

    Michiel:

    Hoi Job,
    Schitterend verslag!
    Ik hoop dat t leuk was op school!
    Verder nog een leuke week toegewenst!
    Michiel

  • 27 Augustus 2013 - 12:17

    Romy (zusje Van Demi) :

    Hey job, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Ik wens je veel plezier en succes in Argentinië. Ik blijf je volgen op je blog :)
    Groetjes,
    Romy (zusje van demi)

  • 27 Augustus 2013 - 18:54

    Jane Hölscher:

    Wat een mmoi verheel schreef je overdag 3.Ik heb er ven genoten.
    En ik hoop dat jij geniet in deze week!
    Liefs, Oma Jane

  • 28 Augustus 2013 - 11:57

    J.m.l.hölscher:

    Hallo Job, de eerste groet is niet doorgekomen? Of was je al weg naar het kamp?
    Hou je goed! Tante Johanna.

  • 28 Augustus 2013 - 14:12

    Mat Van IJzeren:

    Lieve Job, wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen.
    Ik ga je zeker volgen op je blog en wens alle goeds van de wereld toe......
    en die hobbeltjes die je tegen gaat komen op je pad, ga je overwinnen en sterker uitkomen.....
    Heel veel groeten uit Den Bosch, Sander Mat Daan & Ari......

  • 28 Augustus 2013 - 19:26

    Gerdien &chien:

    lieve Job
    spannend allemaal, leuk om over je ervaringen te lezen. veel plezier , we kijken uit naar je volgende verslag. xxx van bob en dushi ( ze missen je !!!)

  • 29 Augustus 2013 - 16:17

    Schipborgers:

    Ha die Job,

    Dat is wel een volle week met heel veel indrukken.
    Fijn dat je ontvangst zo goed was.Nu gaat het argentijnse leven echt beginnen.
    Hier is alles oke,vanmmorgen bramen geplukt en nu zitten ze al in de pot.
    liefs van ons o.H en o.B

  • 04 September 2013 - 08:31

    Mat Van IJzeren:

    Ha die Job, zo de jetlag zal aardig over zijn, zeker na een enerverende schoolkamp. We zijn reuze benieuwd naar je avonturen, kennismakingen en je ups & misschien wel little downs???? We wachten met spanning je verslag af. Geniet ervan, lieve groet Mat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Buenos dias! Ik ben Job Hölscher, een avonturistische jongen uit Apeldoorn, en ben tijdens het schrijven van dit dagboek in Concordia, Entre Rios, Argenta. Ik deel mijn ervaringen en belevingen graag met jullie en ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe. Adios!

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 20834

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 16 Juli 2014

Mijn jaar er tussenuit naar Argentinië!

Landen bezocht: