November! (dag 72) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu November! (dag 72) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu

November! (dag 72)

Door: Job Hölscher

Blijf op de hoogte en volg Job

03 November 2013 | Argentinië, Concordia

Buenos Dias!

Weer een reisverslag hier uit Argentinië! Deze keer schrijf ik hem iets later omdat ik zojuist terug ben gekomen van een feestje. Het was een feestje voor de 70ste verjaardag van 'mijn' oudtante. We hebben ontzettend lekker gegeten (vlees, vlees en vlees) op de zoveelste reünie van de familie van Javier.

Jawel de mensen mogen nog wel stemmen maar ze zijn niet meer verplicht dit te doen. Veel mensen boven de 70 zijn namelijk niet meer goed op de been en sommigen zijn ziek.
In Montevideo ga ik vooral sightseeing denk ik. We gaan met AFS Uruguay dus ik ken nagenoeg niemand. De uitwisselingsstudenten uit Uruguay gaan slechts twee dagen en wij uit Argentinië gaan 3 dagen extra om ook wat andere plaatsen rond Montevideo te leren kennen. Voor zover ik weet gaan we naar 'Punte del Este', dit is de badplaats waar veel beroemde mensen uit Argentinië heen gaan. Duur is het wel voor de Argentijnen omdat de koers van de Argentijnse peso niet uitzonderlijk goed loopt.
Ook overnachten we met zijn allen in 3 huizen aan het strand van Montevideo! Foto's zullen jullie zeker te zien krijgen!
Uruguay is vergelijkbaar met Argentinië ja, alleen drinken ze nóg meer mate (hoe is het mogelijk) maar voor de rest weet ik zo geen verschillen op te noemen. Ik ga het allemaal zien! Wij, de AFS uitwisselingsstudenten uit Concordia vertrekken met verschillende auto's uit Concordia op donderdagavond rond 22:00 om vervolgens in Salto, Uruguay, rond 23:30 aan te komen. De bus vanuit Salto naar Montevideo zal om 00:25 vertrekken dus dan zijn we ruim op tijd. Hoe laat we precies in Montevideo aan zullen komen weet ik niet maar dat zal zo rond het einde van de ochtend zijn. We vertrekken weer uit Montevideo op dinsdagavond/nacht.

Maandag had ik dus geen school omdat het gebouw als stemplek werd gebruikt. Helemaal prima! Wat ik toen heb gedaan was een beetje in en rond het huis hangen. Vooral veel eten is het hier als je vrij bent, dat is ook zeker iets voor mij! Gelukkig sport ik veel iedere week dus het kan allemaal. Ik had zo dus ook maandagavond weer een hockeytraining. In deze tijd vind ik 21:00 een prima tijd met een uitstekende temperatuur, die ongeveer rond de 13 graden ligt. Heerlijk om in te hockeyen dus! In de zomer lopen deze temperaturen nog wel op maar 's avonds is het nooit meer dan 28 graden heb ik mij laten vertellen.

Dinsdagochtend zijn we met theater begonnen aan een soort toneelstuk over een of andere broadway-show. Heel het toneelstuk is in het Engels en aangezien niet veel mensen in mijn klas Engels spreken heb ik de hoofdrol gekregen. Ik heb immers veel tijd op school om mijn tekst uit mijn hoofd te leren. Volgens mij voeren we het op aan het einde van november (tevens het einde van het schooljaar). In dit toneelstuk wordt veel gezongen maar gelukkig hoef ik alleen maar te playbacken.
'S middags was er deze keer (weer) geen gimnasia wat ik totaal niet erg vind. Ik moet namelijk iedere keer 30 minuten er naartoe lopen en ook weer 30 minuten terug. Dinsdag was het ook nog eens 30 graden met zon dus dat is niet heel lekker.

Woensdagmiddag had ik een wedstrijd tegen de meisjes tot 18 jaar. Deze wedstrijd was om 15:00 en het was 36 graden met volle zon. Verschrikkelijk. Als we niet om de 15 minuten een drinkpauze hadden gehouden had ik het niet volgehouden. Naderhand voelde ik mij ook niet zo lekker dus ik ben diezelfde avond niet naar mijn les Spaans geweest. Mijn leraar heeft mij naderhand wat extra huiswerk opgegeven en ik miste dus niks.

Donderdag voelde ik mij nog steeds niet lekker dus ben een keer niet naar school geweest. De dag bestond uit Spaans, Religie, Geschiedenis en nog eens Spaans dus ik miste naar mijn mening niet veel.
Ik heb donderdag heel erg veel geslapen en ik voelde mij die avond wel fit genoeg om naar de asado van mijn hockeyteam te gaan. Met mijn hockeyteam is het altijd super gezellig en met hen heb ik het echt getroffen!

Vrijdag ben ik weer naar school geweest. Op school heb ik een toets aardrijkskunde gemaakt waar ik vrij weinig van snapte. Maar ja, het gaat hier niet om de cijfers op school voor mij. De lerares heeft mij vertelt dat ik wat huiswerk mee ga krijgen over de basis-aardrijkskunde van Argentinië. Ook bij wiskunde heeft de lerares mij aangeboden om wat moeilijkers te doen dan wat zij in de les behandelt. Dat doe ik graag want de stof in de les is wel echt lachwekkend met wiskunde.
Vrijdagavond ben ik voor de eerste keer in Concordia uit geweest. Ik ben met 5 vrienden van hockey naar de club 'ghetto' geweest. De muziek die daar wordt gedraaid is wel echt anders dan in Nederland. Zo is ongeveer 10 procent house muziek zoals in Nederland en de overige 90 cumbia, cumbia en cumbia. Dat was ook even wennen zeg. Ik heb wel veel nieuwe mensen ontmoet daar en dit is zeker voor herhaling vatbaar!

Zaterdagochtend was ik pas vrij laat terug van de 'boliche' dus ik heb de hele ochtend (en halve middag) geslapen. Daarna is de halve familie van Silvia, zoals ongeveer eens in de twee weken, nog maar een keertje op bezoek geweest. Zij vonden dat ik grote sprongen maak met mijn Spaans, leuk om te horen natuurlijk! Er gaat feitelijk niets meer in het Engels hier. Dat had ik mij de eerste dag niet eens voor kunnen stellen!

Vandaag (zondag) ben ik dus naar het feest van de familie van Javier geweest. Morgen heb ik gewoon weer school dus vanavond ga ik ongeveer direct na het eten naar bed. Dat zeg ik in Nederland niet vaak haha.

Zoals jullie weten ga ik aankomende donderdag een weekje naar Montevideo dus ik sla een zondag met een reisverslag over. Mijn volgende reisverslag zal ik op zondag 17 november uploaden met een volledig verslag van mijn reis naar Uruguay natuurlijk!!

Daaag

  • 04 November 2013 - 08:25

    Johanna:

    Job, wat maak je veel mee! en wat zul je thuis veel te vertellen hebben!! Voor jou komt alles uit het wereldje waarin wij leven zoveel dichter bij! Ik had ooit wel eens van Montevideo gehoord, maar zou niet weten waar ik het moest zoeken!! Doe ze daar maar de groeten van Nederland(je). Ga maar door met genieten, want hier "moet" je weer van alles, is het niet? Dag Job! Johanna.

  • 04 November 2013 - 08:39

    Joke:

    ha Job, dag 72 alweer....Lekker informatief je reisverslag, ondanks het uur Skype op zondagavond toch nog een hoop nieuwe dingen. Leuk dat je een Engelsgesproken toneelstuk gaat doen en dat je de hoofdrol hebt, super. Ik heb het deze week ook nog rustig op school, volgende week beginnen de lessen weer, nu nog tentamenweek, ga ik wat later sochtends naar mn werk. Veel plezier in Uruguay! Lekker aan het strand liggen. liefs, mamma

  • 04 November 2013 - 11:37

    Oma Diny:

    Buenos dias Job
    of tewel hoi Job Goede morgen
    Wat een heerlijk verhaal weer!je kunt bij terugkomst zo bij de krant solliciteren!!!!!!!!!!!!!Leuk dat je de hoofdrol hebt in een Engelstalig toneelstuk!
    Ze doen daar veel aan musical etc!
    Dat is zeker heet met 30 graden sporten!
    Heb je al in het zwembad gezwommen?
    We wensen je een fijne tijd in Montevideo!
    kijken weer uit naar je verslag en foto's!
    ik schreef vorige week over de storm
    3 bomen voor ons huis zijn als lucifershoutjes uit de grond getrokken
    en vanmorgen door de gemeente verwijderd!
    ga jij maar lekker zonnen wij doen het wel met regen!
    liefs en tot 17 nov! O en O uit eelde!

  • 04 November 2013 - 20:17

    Gerdien En Chien:

    Hoi Job
    wat fijn dat je geen vegetarier bent!!!! heb je zonnesteek gehad???? spannend naar Montevideo. Wat heb jij al veel van de wereld gezien!!
    Hoe gaat het met de hond?? Bob kwam gisteren met een beschimmeld heel volkorenbrood aansjouwen nadat ik hem al 10 minuten geroepen had. hij had het ding dwars in zijn bek , na veel geschreeuw van ons liet hij het vallen.
    tot de volgende keer, en veel plezier in Montevideo...
    xxxcg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Buenos dias! Ik ben Job Hölscher, een avonturistische jongen uit Apeldoorn, en ben tijdens het schrijven van dit dagboek in Concordia, Entre Rios, Argenta. Ik deel mijn ervaringen en belevingen graag met jullie en ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe. Adios!

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 20839

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 16 Juli 2014

Mijn jaar er tussenuit naar Argentinië!

Landen bezocht: