Vakantie! (Dag 104) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu Vakantie! (Dag 104) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu

Vakantie! (Dag 104)

Blijf op de hoogte en volg Job

05 December 2013 | Argentinië, Concordia

Hoi allemaal,

Het is zo ver! Vakantie! Na drie maanden 'hard werken' heb ik dan nu zomervakantie.
Vanochtend werd ik wakker en bedacht ik me meteen dat ik al een dikke twee weken geen blog meer had geschreven! Ben toen meteen even snel gaan ontbijten en mijn laptop erbij gepakt.

We gaan kijken of ik het me allemaal nog kan herinneren wat ik twee weken terug precies gedaan heb.

De laatste twee weken voor de zomervakantie zijn voor de leerlingen hier het zwaarst. Veel toetsen en stress. Voor mij zat dat anders. Een toets betekent voor mij lezen, Spaans leren of de toets maken in de wetenschap dat het toch niet uitmaakt wat voor cijfer ik haal. Heerlijk rustig dus. Zo is de eerste van de twee ´zware´ weken voorbij gegaan. Maandag, dinsdag en donderdagavond hockeyen, af en toe een ijsje eten, - ik heb nog nooit zoveel verschillende ijssalons in één stad gezien- naar het centrum gaan en op school lekker rustig aan doen. Behalve bij theater, want bij theater waren we de afgelopen drie weken bezig met een voorstelling. Zoals jullie weten was deze hele voorstelling in het Engels en was de hoofdrol meer aan mij gegeven dan dat ik mijzelf er voor opgegeven had. De rol kon ook moeilijk door iemand anders uitgevoerd worden, want de rest van de klas begreep nog niet eens een kwart van wat er in het stuk gezegd wordt. Zelfs de lerares Engels heeft van een aantal woorden de betekenis aan mij moeten vragen. Goed, veel bezwaar had ik er niet tegen want ik had genoeg tijd om de tekst uit mijn hoofd te leren op school en de hele voorstelling stelde niet zo veel voor (ongeveer 10 minuten).

Vrijdagavond was er een speciaal feest in Hostal (een uitgaansplek) genaamd Fantasy Fest. Dit was eigenlijk gewoon precies hetzelfde als Hostal normaalgesproken is maar dan 5 keer zoveel mensen en ook heel veel groter. Van de zaterdag heb ik niet heel veel meegemaakt. Die dag heb ik de nachtrust en siesta zegmaar in één genomen. Zondag heb ik met mijn klasgenoten bij panchos geluncht en heb ik de rest van de dag beetje films gekeken en muziek geluisterd.

Maandag was op school de generale repetitie voor de voorstelling van woensdag. Laat ik maar zeggen dat ik blij was dat er nog geen publiek bij zat. Wat was dat slecht zeg. Niemand was serieus en ik had niet het idee dat dat op woensdag heel anders zou zijn met 600 man publiek. Gelukkig had ik ongelijk want woensdag ging het onwijs goed. Na de voorstelling mocht onze jaarlaag al om 11:00 naar huis, dus zijn we natuurlijk nog even met z´n allen een pancho gaan eten. Donderdag was de laatste officiele dag van het jaar voor mij, want vrijdag was speciaal. Op vrijdag hadden we eerst het afscheid van de 6e klas en daarna was er een verassing. Deze verassing was een complete flop want het was een cursus salsadansen voor de hele school. Driekwart van alle kinderen haakte na minder dan een minuut al af en de rest volgde niet veel later. Toen mocht iedereen dus maar naar huis gaan.

Afgelopen weekend waren dus de eerste dagen van de vakantie. Vrijdagavond ben ik gewoon thuis gebleven en ben ik niet al te laat naar bed gegaan, want ik moest de volgende ochtend nog één keertje om 6:25 opstaan. Deze keer alleen niet voor school maar voor hockey. We hadden immers (mijn eerste) uitwedstrijd! De wedstrijd was in Villa Elisa, een dorp/stad op twee uur rijden meer in het zuiden van Entre Ríos gelegen. Jammer genoeg was de wedstrijd op een zandveld. Eigenlijk kun je het geen veld noemen want er was geen (kunst)gras te vinden. Puur zand. Het spande al meteen op deze wedstrijd want het was de halve finale van het toernooi van heel Entre Ríos! Helaas was de tegenstander ontzettend sterk en hebben we met 1-0 verloren. Zij waren overduidelijk de vedetten, één van hen is een Uruguayaanse international en hun keeper is de trainer van de onze. Toch was het erg gezellig en ik kijk al uit naar de volgende!

Zondagmiddag ben ik naar een wedstrijd van het eerste team van Hipico, mijn club, geweest en naderhand met een aantal mensen uit mijn team naar het centrum geweest waar we onder andere natuurlijk ook weer ijs hebben gegeten.

Maandag werd ik om half zeven wakker maar om je dan te bedenken dat je niet naar school hoeft is echt heel erg lekker. Gewoon weer omdraaien en doorslapen. Jammer genoeg was er maandagavond geen training, maar ik en drie anderen uit het team zijn naar Cristóbal, een eetcafe, geweest voor een Argentijnse merienda (snack).

Gisteren heb ik een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld tegen 'La Primera', het beste team van mijn club, en vandaag speel ik er nog een tegen het eerste team van de andere club uit Concordia, Salto Grande.

Dat was mijn verslag op de honderd en vierde dag hier in Argentinie. De tijd gaat ongelooflijk snel en ik geniet er onwijs van!

Groetjes, Job

  • 05 December 2013 - 19:21

    Joke:

    He die Job, wat een leuk verslag op Michiels verjaardag, top! En Sinterklaasavond, dus beter getimed had het niet, de cirkel is rond (anders rijmt het niet).... ik heb je ook een pakje gestuurd, maar ik denk dattie vandaag nog niet bezorgd is????? Vraag Sylvia naar de betekenis, ik vermoed dat zij dat weet., van de inhoud van het pakje dan. En anders is het voor kerst of voor je verjaardag, ha ha. Zaterdag en zondag even leren skypen met mijn familie Job! Be there! Klinkt wel lekker relaxed de afgelopen 2,5 week Job, even bijkomen van dat heerlijke lange verslag van daarvoor, en voor jou al die belevenissen verwerken. Vandaag was hier een erge storm, ik heb thuis gewerkt, de storm van een maand geleden ontregelde het hele treinverkeer, en vandaag inderdaad dus ook. Vanavond ter ere van Michiels verjaardag eten van de Mac gehaald, de laatste keer was t op Schiphol toen jij net was gevlogen.... Veel plezier in je superlange vakantie!!!
    liefs, mamma

  • 06 December 2013 - 14:38

    Ank:

    Hoi Job, Klinkt allemaal heeeeeeel relaxed. Wens je een fijne vakantie toe. Zomervakantie! Niet voor te stellen! Ik kijk naar buiten en zie harde wind en natte sneeuw. BRRRRRRR. Geniet van de vakantie! Liefs en groetjes, ook van Izaäk

  • 06 December 2013 - 19:15

    Jane Hölscher:

    LieveJob,wat een verhalen weer, zeg!
    Hoe houd je het vol allemaal, zoveel belevenissen.
    Wel fijn dat het nu vakantie is,
    dan zul je wat meer tot rust kunnen komen, of niet soms?
    Jullie gaan toch ook nog met vakantie, of
    heb ik dat verkeerd begrepen?
    In ieder geval wens ik je een goede tijd toe en de groeten een
    Sylvia en de andere Argenrijnsefamilie
    Lieve groet oma Jane

  • 07 December 2013 - 14:58

    Diny:

    Lieve Job
    Ik reageer wat later dan anders
    ivm drukte en mijn verjaardag!
    Morgen komen mama Michiel en Natasja hier om verjaardag
    en St Nic te vieren!
    Lekker dat je nu vacantie hebt en ook nog eens lekker warm!
    we wensen je een fijne tijd en groeten aan je pleegfamilie en liefs van ons!
    Oma Diny.

  • 10 December 2013 - 11:14

    Johanna:

    Hallo die Job! Even een berichtje voor jou: VAKANTIE! VIER 'm!!!
    Maar vergeet niet dat er ook in Nederland lekkere ijsjes zijn!!!! Liefs van Johanna.

  • 23 December 2013 - 18:29

    Wendy:

    Ha Job! Hoe ga jij de feestdagen vieren? Hoe doen ze dat daar? Hoogstwaarschijnlijk in een zwembroek ;-). Zou je nog eens wat nieuwe foto's op je blog willen zetten?
    Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Buenos dias! Ik ben Job Hölscher, een avonturistische jongen uit Apeldoorn, en ben tijdens het schrijven van dit dagboek in Concordia, Entre Rios, Argenta. Ik deel mijn ervaringen en belevingen graag met jullie en ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe. Adios!

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 20836

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 16 Juli 2014

Mijn jaar er tussenuit naar Argentinië!

Landen bezocht: