Mijn eerste zomerkerst (122) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu Mijn eerste zomerkerst (122) - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu

Mijn eerste zomerkerst (122)

Door: Job Hölscher

Blijf op de hoogte en volg Job

23 December 2013 | Argentinië, Concordia

Hallo allemaal, ben ik weer

Aan het begin van de vakantie heb ik mijzelf wijsgemaakt dat ik vrijwel geen verplichtingen meer zou hebben en kon gaan doen wat ik maar wilde. Helemaal vergeten dat mijn blog schrijven er gewoon bij hoort en dat daar misschien in Nederland wel op gewacht wordt!
Ik ga nu dus proberen terug te halen wat ik precies gedaan heb de afgelopen twee weken.

De vakantie is nu al 23 dagen oud en ik kan vandaag zeggen dat ik precies 4 maanden in Argentinië zit! 4 maanden wat gaat de tijd snel! Maar als ik nadenk over wat ik allemaal al gedaan heb lijkt de vakantie met haar 3 maanden wel lang.

Tot nu toe heb ik me wel goed vermaakt moet ik zeggen;

Ik ben bang dat ik niet zeker weet wat ik nou op welke dag heb gedaan maar in de afgelopen weken heb ik vooral bijgeslapen. Waar ik wel zeker van ben is dat ik twee weken geleden op vrijdag en zaterdag ben wezen stappen met vrienden van een school genaamd 'Principito'. Op die school heb ik op de ene of andere manier een groot deel van mijn vrienden zitten. In de zomer is het uitgaan in Concordia echt gaaf, wat dan worden de 'boliches' vergroot en komt er veel meer man op af.
Na een nacht stappen slaap ik meestal tot 13:00, want dan wordt ik wakker gemaakt voor de lunch. De lunch die altijd super lekker is, want Silvia is 10 jaar lang kookinstructeur geweest. Wat een pech heb ik toch.
Na de lunch slaap ik soms mijn siësta als ik nog steeds moe ben maar vaak duik ik gewoon ons zwembad in en soms kan ik de rest van de middag niksen met een tereré in het zwembad. Voor als jullie het even niet meer weten, tereré is yerba met sap in plaats van heet water.
Andere keren ga ik naar het zwembad van een vriend of nodig ik anderen uit naar mijn zwembad. Veel meer dan uithangen bij een zwembad kun je niet echt doen in dit weer..

Afgelopen maandag, woensdag had ik wel een hockeytoernooi. Natuurlijk 's avonds want overdag zou niet te doen zijn. Het toernooi is nog niet afgelopen want vanavond zijn de finales. Bij dit toernooi wordt het veld in twee delen opgesplitst en spelen er twee teams van 7 man op beide helften. Mijn team bestaat uit allemaal net beginnende hockeyers en ik dus tegen verschillende mannenteams uit de provincie maken wij niet zo veel kans. Toch is het erg gezellig om mee te doen.

Donderdagavond heb ik vrienden uitgenodigd om bij mij thuis 's avonds een beetje films te kijken en tereré te drinken, altijd goed. De volgende dag had ik 's avonds twee feesten, één van hockey waarop de teams die een prijs gewonnen hadden gehuldigd werden en de andere van een vriend van mij op een binnenplaats in het centrum. Helaas vond de politie de muziek na drie uur gefeest te hebben te hard en moest iedereen naar huis.
Afgelopen zaterdag had ik de 15e verjaardag feest van een meisje uit mijn klas in 'Club Progreso'. Club Progreso is verreweg de chicste tent van de stad, vooral populair voor bruiloften. Hier wordt een 15e verjaardag als bijna net zo belangrijk als een bruiloft gezien en haar ouders hebben onwijs veel geld dus ja waarom niet. Men moest formeel gekleed komen dus ik had mijzelf ook in een pak gehesen.
Gisteren ben ik 's avonds naar de 'Recepcion' van Principito geweest. Een 'Recepcion' is zegmaar het afscheidsfeestje van de zesde klas. Ik was daarvoor uitgenodigd door de familie Argoitia waar ik een week heb gelogeerd, want Juan Martin Argoitia was geslaagd.

Vandaag ga ik naar het zwembad van een vriend en vanavond heb ik dus het laatste deel van het hockeytoernooi.
Over de aankomende weken:
Woensdag op eerste kerstdag dineren we 's avonds met de familie 'Fiorito' (familie van Silvia) bij ons thuis en donderdag gaan we 's middags naar een familielid van Javier (Busch) om met zijn hele familie, zo'n 40 mensen, te lunchen. De nacht van de eerste op tweede kerstdag is hier klassiek om uit te gaan dus daar doe ik aan mee.
Bij nieuwjaar weet ik niet zeker wat we gaan doen maar 's nachts is het hier weer normaal dat alle jongeren vanaf 3 uur 's nachts op 1 januari te gaan stappen dus ik ga kijken of ik ook ga.


Ik wens jullie allemaal vast een fijne kerst en tot volgende week!!


  • 23 December 2013 - 20:45

    Oma Diny:

    Hoi Job
    Ik dacht al wanneer komt het verslag weer eens!
    Maar nu is het weer zover!Leuk dat skypen met jou!
    Feesten zijn daar wel in zeg!Heerlijk dat je weer wat slaap kunt inhalen!
    Je moeder michiel en Natasja zitten in de sneeuw!Dat is wat anders dan in het zwembad!
    Gerdien en Chien komen eerste kerstdag bij mij!Het is wel heel stil zonder opa!
    Het stormt en regent hier,dus beslist geen Kerstweer!Geniet maar lekker van de warmte!
    Fijne kerstdagen Job ,groeten voor Silvia en Hector!Tot Skyps!(geen goed Nederlands hé?)
    Liefs oma!

  • 27 December 2013 - 19:06

    Johanna:

    Hallo die Job, dank je voor alle jouw vakantieverhalen. We horen ook verhalen uit Argentinië in de kranten hier!
    B.v. over de onlusten bij de verkiezingen, de hitte die jullie moeten doorstaan, de piranha"s in het zeewater enz. enz... Fijn dat jij de goede kant van Argentinië kunt beschrijven!
    Geniet in ieder geval van je vakantie! Johanna.

  • 27 December 2013 - 23:24

    Chien & Gerdien:

    ha die Job
    bedankt weer voor je leuke verslag.het is niet te geloven dat het bij jou zo warm is, hier vandaag regen en wind niet echt winter dus. In de Alpen ligt wel heel veel sneeuw .....ben je weer een beetje "uitgeslapen" ????
    heb je nog leuke films gezien de laatste tijd? ben benieuwd hoe de kerstdagen bij jou zijn geweest.
    lees je ook nog op de e-reader of kom je daar nog niet aan toe.
    zullen we maandagavond weer skypen? , ( 19 uur Nederlandse tijd) we zetten in ieder geval de computer aan . veel plezier nog daar en tot de volgende...........chien en gerdien

  • 01 Januari 2014 - 12:55

    Joke:

    Lieve Job,
    Gelukkig nieuw jaar! Dat je nog een fijn half jaar in Argentinië mag hebben. Fijn weer een reisverslag , gelezen bij oma Diny. Daar zit ik nog, 1 januari. Straks even naar opa Henk en oma Bep.
    Hoe was het oud en nieuw vieren in Concordia, of thuis of....?
    Tot spreeks, whatsapp, Skype,facebook..... liefs, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Buenos dias! Ik ben Job Hölscher, een avonturistische jongen uit Apeldoorn, en ben tijdens het schrijven van dit dagboek in Concordia, Entre Rios, Argenta. Ik deel mijn ervaringen en belevingen graag met jullie en ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe. Adios!

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 20829

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 16 Juli 2014

Mijn jaar er tussenuit naar Argentinië!

Landen bezocht: