Dag 44 - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu Dag 44 - Reisverslag uit Concordia, Argentinië van Job Hölscher - WaarBenJij.nu

Dag 44

Door: Job Hölscher

Blijf op de hoogte en volg Job

06 Oktober 2013 | Argentinië, Concordia

Buenos Dias!

Als ik zo naar de titel kijk vind ik opeens dat ik hier al best een tijd zit. Vierenveertig dagen is niet niks.

Ik wil nogmaals zeggen dat ik alle reacties lees en ik hoop dat ik in mijn blog ook alle vragen die daar gesteld worden beantwoord.

De temperaturen beginnen op te lopen en de lange broeken zijn nu al bijna overbodig. Het begin van de lente in Argentinië doet me verdacht veel denken aan een goede zomer in Nederland. Ik ben dan ook nog de enige hier die al een duik in het (nog niet helemaal afgemaakte) zwembad zou willen nemen. Al helemaal zwaar zal de zomer hier wel worden denk ik, maar gelukkig is mijn hockeytraining laat op de avond, heb ik airco in mijn slaapkamer en ligt er binnen twee weken een zwembad in de tuin.

Afgelopen maandag lekker gehockeyd, wat helaas op donderdag niet kon aangezien er op dit moment een toernooi aan de gang is. Ik ben van plan om naar de finale, die over een dik uur plaatsvindt, te gaan.
Ook heb ik iedere dag van deze week mijn siësta kunnen meepikken, helaas op zaterdag niet maar daar kom ik zo op terug. Dit is eigenlijk de eerste 'normale' week geweest met maandag tot vrijdag school, twee keer in de week gym en dinsdag/vrijdag/zaterdag met vrienden uitgaan.
Deze week heb ik verder mijn eerste pancho van de panchos (de naam van HET pancho-restaurant van Concordia) gehad. Het is typisch Argentijns om een hotdog te bestrooien met patat en het dan een pancho te noemen. (wel ontzettend lekker). Ook heb ik deze week tot drie keer toe Asado gegeten, het moet niet gekker worden. (En ja, ik ben al aardig gewend aan de koffie als ontbijt!)
Afgelopen woensdag voor het eerst wezen winkelen in het Centrum van Concordia. Het ging vooral om een nieuw paar schoenen en dat heb ik gevonden. Het centrum van Concordia is voor mij nog altijd één groot doolhof, hoewel je dat niet zou denken met alle parallel liggende straten. Het probleem is namelijk dat alle straten op elkaar lijken. Dit geldt trouwens voor heel Concordia, behalve de wijk waarin ik woon. De weg naar het centrum toe is voor mij gelukkig niet al te moeilijk, aangezien Concordia een soort 'Broadway' heeft. Deze straat, Juan Begusto, loopt schuin door Concordia heen en eindigt vlakbij mijn huis. Handig dus.

Ik moet nog even zeggen dat ik afgelopen week erg veel plezier heb gehad van het boek 'In den beginne was de bal'. Ik heb het 's avonds in bed de hele week niet weg willen leggen en ik heb het dan ook snel uitgelezen. Wendy, bedankt voor dit leuke cadeau!

Nu kom ik terug op het feit dat ik gisteren, zaterdag, geen siësta heb kunnen houden. Gisteren had ik namelijk een activiteit met AFS. Dit was de tweede van het jaar, maar ik heb de eerste 'moeten' missen omdat ik de watervallen van Iguazu aan het bekijken was. Het doel van deze dag was om eventuele problemen te delen en op te lossen en de ervaringen van andere uitwisselingsstudenten aan te horen. We hebben verschillende opdrachten en spellen gedaan en we sloten de dag, natuurlijk, af met een asado met alle families erbij.

Ik wens jullie in Nederland nog een fijne week toe en Hasta luego!

  • 06 Oktober 2013 - 21:54

    Joke:

    Hoi Job, je lijkt al helemaal ingeburgerd, koffie als ontbijt, elke dag siësta, en 2 x hockeyen en 3 avonden uit met vrienden. En de boterkoek was lekker schreef Silvia, leuke foto plaatste ze op fb.
    Dag lieverd, hier alles ok, de verwarming savonds alweer aan, sochtends vroeg met de trein, woensdags vrij, lekker ritme al gekregen voor mn werk in Amsterdam. En ik vind het superleuk, alweer 5 weken, time flies wannneer je plezier hebt. Ga je daar nog een keer naar de tandarts? Wij gaan binnenkort weer.
    Liefs uit Apeldoorn! Mama

  • 06 Oktober 2013 - 22:04

    Diny:

    Hoi Job

    Je bent vast al aardig aangekomen met al die etentjes!Mooie schoenen gekocht?
    Opa kijkt elke dag wat voor weer het bij jou is vandaag 22 graden maar liefst!
    Hoe gaat het met je Spaans?Dus Concordia is wel een redelijk grote plaats begrijp ik!
    Morgen weer vroeg naar svhool!Je hebt zeker al veel kinderboeken gelezen?
    Job liefs van ons en tot de volgende week!Oma Diny.

  • 08 Oktober 2013 - 09:34

    Jane Hölscher:

    Goede morgen, 8 oktober, als ik het goed heb je 46ste dag.
    Zondag waren we bij Ari,die is inmiddels 15 jaar.Het is er altijd gezellig, maar wel druk
    eigenlijk iets te veel voor iemand van 85 jaar.
    Wat heerlijk Job dat je het zo naar je zin hebt.
    Als ik dat allemaal zo lees, denk ik dat je bijna tijd te kort komt.
    Het is voor ons inderdaad leuk om te weten hoe
    je leven reilt en zeilt daar in dat verre Argentinië
    Veel liefs uit Waalwijk, oma Jane

  • 08 Oktober 2013 - 21:16

    Maarten:

    Ja job. leuk om alles weer te lezen van je ' bestaan' daar. het is nu toch wel duidelijk dat, waar bij jou de temperaturen gaan stijgen, ze hier naar beneden gaan. Overmorgen komt het kwik niet meer boven de 12 graden...en ik heb het idee dat t bij jou niet eens onder het tegenovergestelde komt. ppppffffff...dat zwembad komt vast als geroepen voor je. Ik hoop voor je dat ze er superkoud water in doen...hihi...bikkel! Heb jij nu het idee dat je op feestjes en in de les en aan tafel en zo al een beetje de gesprekken kunt volgen, in het spaans? Is er al een begin van het begrip? Dat je op basis van het kunnen verstaan van een paar woorden....je het hele verhaal al kunt gaan begrijpen? werkt dat al een beetje?

    Hier is het schoolleven voor Michiel en Natasja helemaal in volle gang. Allebei al weer dik in de overhoringen, toetsen, etc. Voor Natasja woordjes en woordjes en soms andere dingen. Voor Michiel....ach....tussen de GTA5 tijden....weet hij blijkbaar ook nog te leren. Eigenlijk wel knap. Nou ja via skype spreek je hen af en toe ook wel, toch?

    En wat betreft al dat eten...leer jij van Silvia ook nog de asado en de ....weet ik veel wat je daar allemaal eet...maken? Nou we horen het tzt wel. Fijne week....succes met opstaan elke dag (gek, daar had je eerder nooit zo'n moeite mee...hihi)....papa

  • 10 Oktober 2013 - 19:16

    Chien & Gerdien:

    hoi Job
    we weten al een heleboel, hier komt de volgende vraag:
    We zijn nieuwsgierig naar je uitgaansleven ha, ha, je hoeft niet Alles te vertellen hoor, maar we willen graag weten of jullie naar de film gaan, hangen, disco , of naar sportwedstrijden etc etc.
    we hebben de film De Nieuwe wildernis gezien ( over de Oostvaarderse plassen /schitterend)
    we genieten weer van je verhaal. Pancho lijkt me ook wel lekker hoor !!! (G) eten ze daar ook glutenvrij???
    dag , dag, en tot later.....................

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Job

Buenos dias! Ik ben Job Hölscher, een avonturistische jongen uit Apeldoorn, en ben tijdens het schrijven van dit dagboek in Concordia, Entre Rios, Argenta. Ik deel mijn ervaringen en belevingen graag met jullie en ik hoop dat ik jullie er een plezier mee doe. Adios!

Actief sinds 10 Aug. 2013
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 20825

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 16 Juli 2014

Mijn jaar er tussenuit naar Argentinië!

Landen bezocht: